Czytelnicy bloga z pewnością pamiętają aferę związaną z Kwartalnymi Zyskami i sposobami (delikatnie mówiąc ‚naciąganymi’) oferowania skomplikowanych produktów udających lokaty. Aferę zakończoną tupnięciem nogą przez KNF. Kolejnym etapem próby ucywilizowania procesu sprzedaży jest dwudniowa konferencja: Produkty Inwestycyjne, na którą zostałem zaproszony do poprowadzenia wykładu jako przedstawiciel prywatnych inwestorów.

Warsztaty: Produkty Inwestycyjne (Warszawa, Marriot, 12-13.12)

Uczestnicy: Warsztaty dla pracowników banków i towarzystw ubezpieczeniowych, w szczególności do:
?     Departamentów prawnych
?     Departamentów produktów Detalicznych, inwestycyjnych
?     Działów compliance
?     Działów Finansowych
?     Działów badania i rozwoju
?     Dyrektorów i specjalistów biur strukturyzowanych produktów inwestycyjnych
?     głównych specjalistów
?     specjalistów ds. sprzedaży
?     inspektorów nadzoru

Nie ukrywam: ciekaw jestem, czy na warsztatach pojawią się przedstawiciele grupy banków, do których działalności najwięcej zastrzeżeń ma Komisja Nadzoru Finansowego 🙂

Koszt uczestnictwa: 3295 zł.

W trakcie prezentacji przekażę sugestie prywatnych inwestorów

[stextbox id=”warning”]Napisz w komentarzu co w Twojej ocenie powinno zmienić się w procesie oferowania produktów inwestycyjnych. Możesz mieć wpływ na zmiany na tym rynku![/stextbox]

 

O konferencji

Prelegenci: prawnicy, przedstawiciel KNF i Opiekun Inwestora

Plan konferencji, dzień I

Wpływ dyrektyw Mifd I i Mifd II na rynek inwestycyjny
?     efektywna sprzedaż produktów inwestycyjnych w zgodzie z wytycznymi Mifd dla sprzedaży i porady ogólnej  – jak tworzyć tę ścieżkę
?     ochrona inwestora i obowiązek informacyjny w swietle dyrektywy Mifd II
?     na co zwrócić szczególna uwagę w procesie implementacji

Odpowiedniość inwestycyjna
?     adekwatność oferowanych produktów w stosunku do sytuacji klienta w świetle wytycznych KNF
?    wytyczne i ankiety Mifd w tłumaczeniu ESMA

Projekt rozporządzenia KE dotyczącego sprzedaży produktów inwestycyjnych i strukturyzowanych
?     w jaki sposób informować klienta o produkcie inwestycyjnym

Jakie obowiązki ciążą na oferencie zgodnie z wytycznymi KNF dotyczącymi oferowania produktów inwestycyjnych, ubezpieczeniowych  z elementami inwestycyjnymi
?     charakter wytycznych KNF
?     omówienie dokumentu

Plan konferencji, dzień II

Mój wykład inaugurujący (może być ciekawie 🙂 – nie omieszkam poruszyć tematów nielubianych przez branżę…):

Jak przekazać klientowi informację na temat produktu inwestycyjnego zgodnie z wytycznymi KNF
?     kiedy można uznać, że dane informacje  są wystarczające
?     jakie informacje są obligatoryjne

A następnie:

Regulacje dotyczące systemu oferowania produktu inwestycyjnego
?     jak oferować produkt w placówce,
?     ostrzeżenie ESMA dla inwestorów detalicznych

Klauzule abuzywne w umowach dotyczących produktów inwestycyjnych
?     przykłady najnowszych klauzul niedozwolonych w umowach dot. produktów inwestycyjnych
?     konsekwencje zastosowania klauzul abuzywnych dla oferenta i inwestora
?     orzecznictwo SOKIK

Sankcje za niezastosowanie się do wytycznych KNF
?     odpowiedzialność ciążąca na oferencie
?     konsekwencje nieuwzględnienia wytycznych KNF w procesie oferowania  i sprzedaży produktów inwestycyjnych

A ty, co chciał(a)byś przekazać uczestnikom warsztatów?

Czekam na Twoje komentarze. Do 10 grudnia.

UDOSTĘPNIJ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here